2010. november 14., vasárnap

2010. AGA - International Aquascaping Contest

A napokban egy másik - talán második legrangosabb - akvakertész verseny eredménye is megtekinthetővé vált számunkra.




Mint minden évben, idén is hat kategóriára bontva gyönyörködhetünk a szebbnél szebb medencékben.

Small, Medium, Large, X-Large, Biotope és Paludárium. Menjünk ebben a sorrendben.

Small

A 70 liternél kisebb akváriumok kerültek ebbe a kategóriába.
Tavaly a Small kategóriában a dobogó legfelső fokára kerülő Filipe Oliveira, idén "csak" a harmadik helyet kaparintotta meg.

3. hely - "On the wings of an angel" - Filipe A. Alves Oliveira, Matosinhos Porto Portugal


Ezzel az akváriummal az idei IAPLC versenyen is találkozhattunk, ahol az első százba bekerülve a 92. helyet szerezte meg alkotásával. A fotó gyönyörű és hatalmas mélységérzetet ad az akváriumnak. Nagyon nagy divat az akvárium hátsó falának, háttérvilágítás használatával való kiégetése, ugyanis a fehérségtől végtelennek tűnik a háttér. Természetesen az akvárium maga is nagyon szép. A kerek levelű hydrokat nagyon szépen felfuttatta az ágakra, amitől az egész medence olyan mesébe illő képet nyújt.


2. hely - "Beyond Imagination" - Ng Hwee Tian, #06-34 Singapore


Hát igen... :) Most elégedetten mosolygok, ugyanis az AAC versenyről szóló postban ezt az akváriumot kiemeltem mint egyik kedvencemet. Ezekszerint nem csak nekem nyerte el a tetszésemet. Ilyen gondosan és arányosan berendezett nano akváriumot ritkán látni. Akár száz, kétszáz liternek is kénézném, pedig igazából csak 30.

A Small katgóriában az dobogó legfelső fokára a CAE (Spanish aquadiseño collective) egyik meghatározó alakja, Alberto Alvarez állhat.


1. hely - "Apolo" -Alberto Alvarez Guti, Nerja Málaga Spain


A fotózása ennek az akváriumnak is tökéletesen sikerült. A növenyek egészségesek, a layout szép... Nagyon nem tudok mit mondani... :) A ceratopteris kordában tartásáért jár a taps! Nekem nem sikerült... :)

Surányi Levente (Levinen) akváriumával is találkozhatunk a Small kategóriában. Jár neki is a gratula!

"Moss spot"


Ebben a kategóriában még Wu Kwok Fai Gary, "Cliff" című alkotása tetszett meg nagyon.

"Cliff"


Jöjjön a következő kategória, a 'Medium'. Ide a 70 és 200 liter közötti akváriumok nevezését fogadtálkel. Összesen 35 akvárium látható itt.


Medium

3. hely - "Secret shore" - Enrico Serena, Mazzano BS Italy


Nekem egy ez egy kicsit túl "mű". Biztos csak én érzem így, de nálam ez az akvárium nem harmadik.

Még érdekességként megemlíteném, hogy  Enrico Serena egy másik, nagyon hasonló hatású, ugyanekkora akváriumot is beküldött a versenyre.


Bevallom, ha döntenem kéne, nekem az utóbbi jobban tetszik.

2. hely - "Forest" - Yao Long Su, Pingtung City Pingtung County taiwan


Ez az akvárium nagy kedvencem ezen a versenyen. Mind a fotó, mind a növényválasztás és az elrendezés is tökéletes. A taiwani kertésznek igazán természetes hatást sikerült elérnie.


Az első helyet az AAC verseny Medium kategóriájának nyertese, Siak Wee Yeo szerezte meg.

1. hely - "Beyond Horizon" - Siak Wee Yeo, Johor Bahru Johor Malaysia


Az AAC-s postban sem tudtam sokat írni erről az akváriumról. Most se. Szép! :)

Egy magyar nevezővel itt is találkozhatunk.

Szilágyi Gábor - "Shadow"

"Shadow"

Gyönyörű akvárium! Amikor még észre sem vettem, hogy ez egy magyar akvárium, már akkor ki akartam emelni, mint kedvencem a kategóriában. Nagyon meglepődtem, amikor észrevettem, hogy ez bizony egy magyar kertész műve. Hatalmas gratula jár Szilágyi Gábornak!

Large

3. hely - "Infinite Wonder" - Kam Wong, North Point Hong Kong


Az idei IAPLC-n ez az akvárium a 9. helyet szerezte meg. Nekem különösebben akkor sem tetszett, és most se.


2. hely - "Primary" - -Hui Kam Man, HONG KONG HONG KONG

"Primary"

Nem véletlenül került ez a kép a bejegyzés elejére is. Szerintem toronymagasan ez a legszebb akvárium a versenyen.

"Primary"

Gyönyörű! Nálam ez az akvárium egyértelműen a kategória nyertese.

1. hely - "Fond Memories" - Teoh Chee Keong, Petaling Jaya Selangor Malaysia


Természetesen ez az akvárium is szép, de sok hasonló akváriummal találkozhattunk már. Persze jár a taps a maláj kollégának!

X-Large

3. hely - "Simba's Peak" - Kam Wong, North Point Hong Kong





2. hely - "The world before Columbus" - Pasquale Buonpane, Piedimonte Matese CE Italy



Szintén egy AAC-s akvárium. A Nagy kategória nyertese. Akkor sem tetszett, most sem.


1. hely - "Enchanted Forest" - Michael G.W. Wong, North Point Hong Kong


"Enchanted Forest"

Michael G.W. Wong nagy mestere a "fás" akváriumoknak. Szerintem mindenki emlékszik még egy régebbi alkotására, ami rendesen körbejárta a versenyeket, és szebbnél szebb helyezéseket ért el. A mostani akváriuma talán egy kicsit természetesebb.


"Beauty from above"
Muszáj megemlítenem még Jason Baliban gyönyörű akváriumát.


Jason Baliban

Az akvárium gazdája, Jason Baliban azt mondja, hogy teljesen úgy tekint rá mint egy low-tech akváriumra. A 675 literes medencét egy darab Pro 3. 2080 hajtja. 6-8 hetenként matat egy kicsit az akváriumban és ennyi. Ilyen low tech akváriumot még nem láttam.


Az idei AGA verseny, sajnos a giccs kedvelőinek is tartogat meglepetéseket...


A zsiráfoktól...



Az 'ijesztő' várakig...


A hobbit lakoktól...


A Stone Henge-kig...

Stone henge 1.
Stone henge 2.

Szerintem elég szomorú, hogy a giccsparádé ilyen komoly számban felfedezhető egy akvakertész versenyen. Ez az új taiwan style - ha jól tudom így hívják - nekem nagyon nem jön be. Az akvakertészet lényege nem ez lenne.. Pár év és már koponyák meg búvárok lesznek az akváriumokban? Remélem nem.


Sajnos igen... Már ilyen is van... 
Hogy ne ilyen képekkel legyen vége a bejegyzésnek, írok a biotope és a paludarium kategóriáról is pár szót.

Biotope

3. hely - "Tributary's Mekon River" - BONETTI Pascal, MEYZIEU Rhône-Alpes France
"Tributary's Mekon River"

2. hely - "Taiwanee Reef Lake Malawi" - Jesper Taustrup, Ryomgård Århus Denmark

"Taiwanee Reef Lake Malawi"

1. hely - "Tanganyika dreams" - Jesper Taustrup, Ryomgård Århus Denmark

"Tanganyika dreams" - 2600 liter

Csendben megjegyzem, hogy ez a kis akvárium 2600 (!) liter.

Paludarium

3. hely - "Aigua Dolça" - jordi pelegri , barcelona barcelona españa
"Aigua Dolça"

Itt egy szóra megállnék. A napokban kiderült, hogy Jordi Pelegri (ennek az akváriumnak az alkotója) lesz a külföldi zsűritag az idei Magyar Akvakertész versenyen.

2.hely -"Dwarf Cichlid's World II" - Chan Wah Fai, Hong Kong Guangdong China
"Dwarf Cichlid's World II"

Gyönyörű!

1. hely - "Oasis" - Carl Stenbratt, Vallda Halland Sweden
3 liter

Én biztosan rosszul látom, meg nem is értek hozzá, de szerintem a másik két dobogós akváriumban egy kicsit több munka van, mint ebben a csupán három literes kis 'akváriumban'. A pico versenyen tuti jó helyet érne el, de ezen a versenyen, szerintem nem ez a megfelelő sorrend.

Hát ezt volt röviden az idei AGA verseny. Az összes akvárium megtekinthető az AGA verseny hivatalos oldalán.

Katt a képre


Én elmondtam, hogy melyik akvárium tetszett a legjobban. És nektek? Továbbá érdekelne, hogy Ti mit gondoltok erről az új "taiwan style"-ról.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 megjegyzés:

  1. Szerintem ez nem giccs parádé amit bírálsz. Én sem vagyok a híve a mindenféle oda nem illő lim-lom akváriumi használatának, de ezek olyanok így mint ha egy táj kép lenne.Mint ha lekicsinyítették volna az egészet és belerakták volna egy medencébe.Ezek tetszenek. Érdekesek:)

    Doli

    VálaszTörlés
  2. Én itt leragadtam, az államat úgy kellett összekaparni a földről, az én szemeben itt mindegyik 1. helyezés.Ilyen gyönyörű növényeket és ahogy el vannak rendezve, én csak legeltettem a szemem!Grat mindegyikhez.A gicsparádé annyira nekem se tetszett, inkább csak ötletesnek tartom, de én se csinálnék ilyet.

    Barnabás

    VálaszTörlés

Szólj hozzá Te is!

Népszerű bejegyzések