2010. április 10., szombat

Tippek a Pico versenyre nevezőknek

Mivel április 18 mindjárt itt van, megpróbálok egy kicsit segíteni a nevezőknek.

A pico akváriumom még mindig megy és ennyi idő alatt tanultam egy-két dolgot.

A sok fénnyel nagyon vigyázni kell. Arra különösen figyeljünk, hogy a nap ne süsse. Én sajnos erre nem figyeltem, így meg is jelent az alga. (Ez később egy kis blackout segítségével eltűnt.)


A legjobb, ha naponta cserélünk vizet, hogy ne hagyjunk időt a vízkőnek, ami egy ilyen kis akváriumon nagyon sokat ront. Én sajnos erre sem figyeltem, és szép vízköves lett... Kicsit lusta vagyok talán. :)

Fontos a megfelelő növényválasztás. Kis méretű, igénytelen növényeket érdemes választani. A kis méret, azért fontos, hogy az akváriumot szemlélő ne jöjjön rá egyből, hogy egy pár literes akváriumról van szó. Ezt ugye nehéz elkerülni, ha kis medencékben például lotus is van. :) Pico akváriumba általában előtéri növények és különböző féle mohák kapnak helyet. Igénytelen növényeket pedig azért célszerű választani, mert egy ilyen kis picoban nem könnyű elérni, hogy a nehezebben tartható növények a legszebb pompájukban tündököljenek.

Kezelhető méretű "akváriumot" válasszunk. Én egy kb 3 cm mély vázát választottam ki, és így nagyon nehéz volt a berendezés, és a növények ültetése.

Kis méretű akváriumunkhoz, megfelelő méretű dekorációt válasszunk, hogy betartsuk az arányosság szabályát.

Olyan helyet találjunk kis művünknek, ahol biztonságban van és nem borítjuk fel. Ne az éjjeli szekrényen legyen, hogy véletlenül az esti pohár víz helyett... :)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá Te is!

Népszerű bejegyzések